فضیلت حضرت علی (علیه السلام)

فاطمه ( رضی الله عنها ) می فرماید: نزد رسول خدا ( صلی الله علیه و آله ) رفته ، گفتم: ای پدر! السلام علیک . پیامبر فرمودند و علیک السلام دخترکم! گفتم: به خدا قسم در خانه علی حتی دانه ای طعام یافت نمی شود ، و به مدت پنج روز است که میان لبانش غذا قرار نگرفته است و برای علی نه گوسفندی است و نه شتری و در خانه اش نه خوردنی یافت می شود و نه نوشیدنی ای.

پیامبر خدا فرمودند: نزدیک بیا ، پس نزدیک رفتم؛ آنگاه فرمودند: دستت را میان پشت و لباسم داخل کن. دیدم پیامبر سنگی را بر پشت نهاده و آن را به سینه بسته است تا گرسنگی را احساس نکند. پس فاطمه زهرا فریادی بلند کشیدند. پیامبر فرمود: در خانه های آل محمد به مدت یک ماه است که آتش افروخته نشده است.

آنگاه فرمودند: آیا می دانی که علی چه مقام و منزلتی دارد؟ او مرا کفایت نمود ، در حالی که دوازده سال بیشتر نداشت و با من در میدان های نبرد شمشیر زد ، در حالی که شانزده ساله بود ، پهلوانان را به دیار عدم فرستاد ، درحالی که نوزده سال داشت ، هم و غم مرا برطرف نمود ، درحالی که جوانی بیست ساله بود ، قلعه خیبر را که درب آن را پنجاه مرد هم توان تکان دادنش را نداشتند ، گشود درحالی که بیست و اندی سال بیشتر نداشت.

در این حال روی فاطمه درخشیدن گرفت ، آنگاه نزد علی آمد که خانه به نورش روشن گردید؛ پس علی فرمود: شما از خانه بیرون رفتید درحالی که رویتان چنین نبود؟ حضرت زهرا فرمودند: همانا پیامبر (صلی الله علیه و آله) برایم از فضل شما سخن گفتند که من از خود بی خود شدم تا اینکه نزد شما آمدم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.